FÖR DE UTAN IDEOLOGISKT TUBSEENDE - KANSKE EN FOKUSERING PÅ NAIV REALISM

måndag 12 juli 2010

Håller på att somna in

Det går inte att skylla på värmen, det går inte att skylla på felprioriteringar, glömska, nya värderingar. Det går inte att skylla på nå´n eller något. Jag börjar bli gammal. Jag missade Chris Isaac´s föreställning i Filadelfiakyrkan i början av Juni. Denna otroliga sångare som med lätthet tar sig igenom alla tonlägen med en medfödd naturlighet. Chris, Roy Orbison och Elvis har vid oräkneliga tillfällen plockat ihop musiker i studios och presterat musik som andra världsstjärnor bara kunnat drömma om. Nu var han här live, då jag förmodligen var i skärgården och löste korsord. Efter att ha läst recensionerna, känns det som rocktågen går utan mig och det ända tåg som nu väntar är det med destination "skymningslandet". För ev läsare så har jag som tröst hittat ett substistut - Jimmy Buffet, som nedan framför en hyllning till Presley, via Gillian Welch´s "Elvis Presley Blues". Varsågoda det är bara att flytta markören och klicka!

1 kommentar:

Anonym sa...

Utmärkt framförande av hyllning till mäster Presley.
Just i dag mal "Valse Triste" av den finske nationalmusikanten Jean Sibelius i min arma skalle. Det kan bero på att hösten drabbat pensionären lite i förtid.
Digga in den låten, Leif. En gammal goding framförd av S:t Martin in the fields.
Mvh
Lelle Gutenberg