FÖR DE UTAN IDEOLOGISKT TUBSEENDE - KANSKE EN FOKUSERING PÅ NAIV REALISM

måndag 14 maj 2012

Var femte careta skall väck
Schas med den nya caretan, men med schäsen gick det bra
Trafikverket: "var femte bil måste väck" - dom brukar påpeka mycket, men oftast åt alla andra håll. Inget verk har så många rattar som politikerna får styra. Givetvis styrs det inte så att alla skall väck, för då måste även "Verket" skrotas, men bort ska femtedelen. 

Om man nu inte skrotar vart femte kärra, utan i stället använder dessa som bistånd för att förbättra infrastrukturen för U-länderna - kunde det i så fall vara en lösning mot jordens undergång? Försök er att köpa följande hypotes. Bilägare i västvärlden har sällan många barn, caretan kommer i första hand, symtomen kanske följer med den exporterande statusprylen, så att befolkningsökningen bromsas upp per automatik, utan politiska övergrepp? Skall vi gissa på max 2 barn per bil hos den nya ägarna, det skulle enligt en hemmagjord uträkning rendera en befolkningsminskning på 10% fram till 2050.

Vetenskapen påstår att människan släpper ut 26 gigaton CO2 varje år och politikerna har inte funnit några andra verktyg för den demografiska explosionen. Jordens alla "åsnor", oxar, barn plus alla andra dragdjur skulle reduceras och de kvarlevande, kunde på ålderns höst med friska ryggar, ligga under korkekarna fram tills domedagen. 


Då det gäller bilfabrikanternas synpukter på att den svenska bilparken minimeras, är det inget som vi behöver bry oss i. Det finns inte längre svenska aktier bland biltillverkarna. Däremot kommer man sakna den ständiga oron över Volvo-arbetarna, det har liksom varit ett nationellt trauma, sedan Olof Palme försökte sköta svensk biltillverkning på 70-talet. 


Utifall någon från SIDA läser blogginlägget, kan det  uppstå en kulturkrock om transport- och hamnarbetarförbundet får uppdraget - ingen korruption, inga mellanhänder, bara transport och export.


Inga kommentarer: